портфоліо


Назва навчальної теми
Глобальна планетарна екосистема
Основний та другорядні навчальні предмети
природознавство, географія, біологія
Навчальна тема
Поняття про біосферу. Склад біосфери.
Вік учнів, клас
11-12 років
Стислий опис проекту
Проект розрахований для учнів 6 класу з природознавства, має велике світоглядне значення і полягає в усвідомленні учнями ролі знань про екологічну ситуацію в житті суспільства, формуванні сучасного екологічного стану . Даний проект «Екологічний шок» , допоможе учням звернути увагу на екологічну проблему селища , де вони проживають . Діти повинні навчитися висвітлювати своє бачення вирішення екологічних проблем , вносити свої пропозиції щодо їх реалізації. Діти працюватимуть по групам, над розкриття розкриттям ключових та тематичних питань, проведуть соціальне опитування мешканців селища, щодо їх пропозицій вирішення проблеми утилізації несанкціонованих смітників.
Взявши на себе роль вчених, кожна мала група обирає тему, що представляє для них інтерес. Учні збирають статистику, інформацію щодо обраної теми протягом визначеного часу. Викристовуючи зібрану інормацію учні складають опорні схеми, таблиці за даною темою.  Результат своїх досліджень учні представляють  певній цільовій аудиторії, яка зацікавлена в їх обраній темі.

Навчальні цілі

  • Проект спрямований на досягнення належного рівня сформованості вміння визначати та аналiзувати поняття "Біосфера", її складових, розширення її культурно-пізнавальних інтересів, виховання в учнів прагнення до самовдосконалення та вміння аналізувати та систематизувати отриманні знання.
  • Під час роботи в проекті учасники формулюють гіпотези та досліджують ; продовжують вчитися відбирати необхідну інформацію, аналізувати її, порівнювати та  класифікувати. Учні також  мають навчитися робити соціальні дослідження, аналізувати та узагальнювати їхні результати. Серед очікуваних  результатів – формування  у дітей вміння  висувати і формулювати гіпотези, оцінювати певні явища, відстоювати власну думку.
  •  При створенні презентації, публікації та веб-сторінки  продовжувати формувати вміння планувати роботу, стисло подавати результати досліджень, добирати відповідний ілюстративний матеріал,робити висновки
  • Належне використання цифрових технологій, інструментів та/або комунікаційних мереж для доступу, управління, інтегрування, оцінювання та створення інформаційних даних для успішного функціонування в суспільстві економіки знань.
Опис оцінювання
На початку навчального проекту
ознайомлення учнів з учительською презентацією, проведення бесід з учнями щодо знань та здібностей учнів, заповнення форм опитування, проводить обговорення питань, які цікавлять учнів стосовно теми, заповнення схем, таблиць.
Під час роботи
обговорення проведених досліджень, обмін знаннями та власними думками за допомогою сервісів, проведення оцінювання робіт колег та самооцінювання,  пропонування власних способів вирішення проблемних питань

Наприкінці проекту
Упродовж виконання проекту проводиться оцінювання, щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів, розробляти зміст учнівських робіт та здійснювати моніторинг власного навчання. Учні використовують оцінювання вікі-статті, яке допоможе їм скорегувати своє навчання, відслідковувати тенденції та здійснювати самооцінку свого просування у навчанні. Оцінювання здійснюється вчителем щоденно на основі спостережень за допомогою контрольних списків спільної роботи та перегляду продуктів діяльності учнів. В кінці роботи над проектом здійснюється самооцінювання роботи.
Діяльність учнів
На першому етапі учні ознайомлюються з темою, заповнюють схему З-Х-Добговорюють итання, консультуються із учителем.  Вчитель мотивує батькам важливість та доцільність методу проектів за допомогою публікації. Учні переглядають джерела Інтернету, друковані матеріали, проводять дослідження  в бібліотеках,  відбирають необхідний матеріал, узагальнюють його,  планують свою роботу, створюють мультимедійну презентацію
На другому етапі проекту учні отримують завдання, обговорюють його, працюють з  рекомендованою вчителем літературою та матеріалами Інтернет, відбирають необхідний матеріал, проводять соціологічні дослідження, узагальнюють їх, обговорюють власні думки та результати
Учасники проекту отримують групові завдання для третього етапу проекту, обмірковують їх, обирають відповідальних за написання кожної статті. Учні працюють  у бібліотеках, використовують Інтернет, підбирають необхідний матеріал, узагальнюють його. Планують розміщення  матеріалу на сторінці публікацій, підбирають ілюстрації, створюють учнівські публікаціі, презентації за шаблоном.
На початку вивчення теми «Людина і біосфера. Охорона біосфери.» плануємо екскурсію, щоб звернути увагу учнів на те, яка забруднена територія нашого міста, скільки сміття знаходиться поряд з нами. Вчитель демонструє презентацію, в якій висвітлені основні питання : «Якщо можна щось змінити, що б ти змінив? Що буде, якщо ми залишимось байдужими?Що було б, якби ми все залишили так як є?», та пропонує взяти участь в проекті , який допоможе учням у відповіді на ці питання. Щоб дізнатися початковий рівень знань учнів заповнюють ЗХД таблицю, знайомляться з завданнями, які вони повинні виконати. Об’єднуються в групи за випадковим збігом. Кожна група виконує завдання які потім висвітлюють на Вікі.: 1 група - відслідковують соціально - екологічний стан селища Новомиколаївка та проводять опитування мешканців , щодо покращення екологічного стану селища. 2 група - досліджують актуальність даного пректу з точки зору безхатніх «братів наших менших» . 3 група - досліджують екологічну проблему з точки зору рослин . Протягом проекту учні проводять опитування суспільної думки з приводу «Що робити з смітниками», отримують форму оцінювання веб-ресурсів та визначають за даною формою чи можна використовувати всю інформацію знайдену в Інтернеті для свого дослідження. Знайомляться з презентацією про авторське право та плагіат. Під час виконання проекту вчаться зберігати анотовані посилання на використані джерела, оформляти списки використаних джерел, співпрацюють, використовуючи блог для опитування, обміну інформацією та в обговоренні даного проекту. Кожна група створює чат для швидкого обговорення поточних проблем і завдань, для розподілу ролей, обміну даними під час виконання роботи над проектом, модератор звітує кожні 3 дні про виконану роботу. На Вікі сторінці проекту учні розміщують свої результати роботи. Перед початком роботи на вікі-сторінці учні отримують форму оцінювання з чітко визначеними критеріями та розподілом балів, якою будуть користуватися протягом виконання всього проекту, а вчитель наприкінці зробить підсумкове оцінювання за цією ж формою.
Відомості про автора
Ім'я, прізвище
Носаченко Ірина Михайлівна
Фах, навчальний предмет
фах: вчитель фізики
навчальний предмет:вчитель інформатики, фізики, природознавства
Навчальний заклад
Корсунь-Шевченківська гімназія
Місто\село, район, область
м.Корсунь-Шевченківський
Контактні дані
irina1106012@gmail.com
Відомості про тренінг
Дати проведення тренінгу
11.06.2012-15.06.2012
Місце проведення тренінгу
м.Черкаси
Тренери
МИКИТЮК ОЛЕНА ОЛЕКСАНДРІВНА


Комментариев нет:

Отправить комментарий